Щонов върна топката на Орешарски за края на "Южен поток"

share

Нищо нередно не се е случило в служебния кабинет. Така бившият служебен министър на икономиката Васил Щонов върна топката на бившия икономически министър от кабинета „Орешарски“ Драгомир Стойнев.

Припомняме, вчера Стойнев обвини именно служебния кабинет на Георги Близнашки и в частност, Васил Щонов, за краха на „Южен поток“. Стойнев заяви, че именно писмо от страна на Щонов е променило отношението на Русия по въпроса.

„Нищо не се е случило по-различно от това, което знае Стойнев“, категоричен бе Васил Щонов в сутрешния блок на бТВ.

Той обвини от своя страна правителството на Орешарски и писмото от страна на Пламен Орешарски, във връзка с наказателната процедура към България. „Писмото е изпратено до МС, което докато не се отмени, всяко следващо правителство трябва да се съобразява с него. Интересното е, че това писмо не е било входирано в МИЕ и аз до встъпването си в длъжност не знаех за него“, коментира Щонов.

Това е подсъдимо, по думите му, тъй като в писмото пише, че България трябва да се въздържа от подобно договори.
Това писмо спира проекта, подчерта той.

Оказва се и че писмото, представено вчера от Стойнев е същото като на Пламен Орешарски. Защо обаче той е обвинил Щонов, бившият енергиен министър Щонов не можа да отговори. „Питайте него“, призова той.

Ако това писмо не беше изпратено на 11 август, договорът за строежа на „Южен поток“, щеше да влезе в сила.

Според Щонов обаче, дори и да влезе в сила, този проект няма да донесе кой знае какви ползи за България. „Цялата капиталова инвестиция на БЕХ в този проект щеше да бъде 620 млн. евро - 15% собственост на проектната компания, 54 млн. евро на година е печалбата от транзитните такси до 2050 година. Това е много малко за България от наша гледна точка“, обясни Щонов.

„Южен поток“ е с капацитет 3 пъти по-голям от сегашния транзит към Турция, който е на стойност 100 млн. Ние трябва да правим 6 пъти повече пари, т.е. вместо 100 млн. - 600 млн., поясни Васил Щонов.

По думите му нищо не е спряно, проектът е замразен, докато не се изяснят отношенията с Русия.

Когато се прави един голям проект, особено транзитен, основните договори са 4 - акционерно споразумение, договор за приходите (договор за транзитните такси), договор за разходите, капиталово споразумение, поясни бившият министър на икономиката в служебния кабинет.

Водещи новини

Още новини