"Практични стъпки и оперативни програми за работа с Китай" бе темата на семинар днес в Търговище. Той е организиран от Българо-китайската търговско-промишлена камара /БКТПК/ в партньорство с Областна администрация, Българската търговско-промишлена палата /БТПП/ и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия.
Целта е предоставяне на информация на българския бизнес за актуалните възможности за работа с Китай, набирането на проекти за инвестиции в азиатската страна, предоставяне на съвети и полезна информация за улесняване и увеличаване на стокообмена, както и промотиране на сектора туризъм.
"Един от приоритетите, по които работи областна администрация Търговище, е привличането на чуждестранни инвестиции, защото ръстът на безработица в областта е над 30%", каза при откриването на форума областният управител Емел Расимова, предаде БТА.
Експерти информираха, че Министерството на търговията в Китай е разработило програма, която помага на българските производители да стъпят на китайския пазар. Виктор Азманов от БКТПК уточни, че най-търсените стоки в Китай са от сектора на хранително-вкусовата промишленост. Един от основните проблеми обаче е, че българските производители не могат да отговорят на огромните нужди на китайските потребители.