На зрелищния дебат по ТВ7 между Ивайло Калфин и Росен Плевнелиев двамата основни кандидати за президентския пост се хванаха на бас за размера на средствата, отпуснати от ЕС по Оперативна програма „Транспорт” (2007г. – 2013г.) за пътно и жп строителство.
Ивайло Калфин беше категоричен, че: „милиард и триста милиона са средствата за пътно и жп строителство, които имаме за седем години” (1,300 млн.евро), а опонентът му твърдеше, че има: „пари за пътища – 990 милиона евро, пари за жп линии – 630 милиона евро” (990 + 630 = 1,620 млн.евро).
Справка в официалния документ ОП „Транспорт” (2007 – 2013), раздел 10 „Финансов план” недвусмислено доказва по- компетентната позиция на Ивайло Калфин. Като евродепутат и член на бюджетната комисия на ЕП, в своите анализи той се води от бюджета на ЕС (Кохезионния фонд), където са реалните финансови средства, отпускани за страните-членки.
Неговото число „милиард и триста милиона” е закръгляне на 1 255 669 892 евро, което, разбира се, че не може да се помни точно. Така той бе прав в тезата която защитаваше, защото ставаше дума за евросредства.