Кампания в социалните мрежи информира българите в чужбина за изборите

share

За първи път кампания в социалните мрежи информира българите в чужбина за изборните секции, организацията на вота, мотивира ги да гласуват, с цел да бъдат активни участници във вземането на решение за бъдещето на България, съобщи БНР.

Васил Величков е част от екипа, който по инициатива на вицепремиера Илияна Цанова разработи платформа за комуникация през интернет. Той е съветник на вицепремиера. Пред БНР Величков обясни, че са направили софтуер, с който да се идентифицират групи на българи в чужбина.

"Чрез интерфейса за програмисти разпитахме Фейсбук за групи и страници, които отговарят на ключови думи, свързани с българи в чужбина. Успяхме да извлечем над 3 хиляди групи. Намерихме неподозирани групи и страници във Фейсбук по цял свят. Идеята е по максимално ефективен начин в тези групи, при някои от тях със съдействието на администраторите, защото те са затворени, да се публикува официална информация, одобрена от ЦИК", обясни той.

Чрез нея българите в чужбина са били информирани, че има много повече разкрити секции. Посредством платформата те получават указания и как да стигнат до най-близката секция.

Тази кампания се използва и да разсеем всякакви митове какво се случва с гласовете на българите в чужбина – че те се разпределят на случаен принцип или по усмотрение на ЦИК, което не е вярно. За съжаление българите в чужбина не могат да гласуват с преференция, това е също важно да го знаят. Същевременно искаме да установим една по-трайна връзка с тези неформални общности, Агенцията за българите в чужбина и занапред да има установен канал с тези хиляди хора, каза още Васил Величков.

По думите му ударната част на кампанията ще е през следващите дни.

Водещи новини

Още новини