Карастоянова, Националния борд по туризъм: 90% от туристите по света търсят непознати дестинации

Novini.bg/ Canva
share

Тенденцията за свръхтуризъм се развива доста отчетливо в Барселона, Венеция, крайбрежието на Амалфи, някои от гръцките острови като Миконос и Санторини. Има обаче отчетливо търсене на заместващи дестинации.

Това обясни в интервю за БНР Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.

Жители на Санторини "под карантина" заради свръхтуризъм

"Пандемията даде възможност на всички хора да оценят живота по друг начин и да изберат вместо да инвестират в собственост, в свободно време, разходки, пътувания и опознаване на света. Това са първите рефлекси, първите следи, които откриваме." 

Тя цитира международно проучване, според което 89% от пътуващите вече жадуват за нови дестинации и уникални преживявания.

"И например вместо Париж избират Лион, вместо Копенхаген избират Рейкявик, вместо Рио де Жанейро избират Салвадор."

У нас Несебър и Созопол например са свръхнатоварени през лятото, а това са места, при които посещенията следва да се планират внимателно, за да не се стигне до разрушаване на стойностни културно-исторически артефакти, отбеляза Карастоянова.

Тя подчерта, че е необходима нова, завладяваща стратегия за българския туризъм.

"Страдаме от остра липса на нова визия – на интересна, завладяваща маркетингова стратегия, на рекламна кампания, която може да спре дъха. България има своя изключителен шанс да влезе в полезрението именно на тези 90%, които търсят нови, интересни, непознати за тях дестинации."

Полина Карастоянова изрази мнение, че следва да се наблегне на природното наследство, културния туризъм, винените маршрути, традиционната кухня, защото имаме възможност да разгръщаме туристическите си продукти.

За доста голям брой населени места в страната практически няма алтернатива за развитие, освен туризма, няма друг поминък за местните жители, подчерта тя.

"Очакваме нов прочит, нова оценка на туризма от страна на държавата и нейния ангажимент към политика, която да осигури солиден бюджет за управление на туризма като политика, маркетинг и реклама."

Всички сериозни усилия, които зависят от частните предприемачи, са направени. Политическата криза, продължаваща 4 години, и липсата на редовно правителство влияят, поясни Карастоянова.

"Туризмът няма нужда от партийно и политическо, а от програмно управление. Туризмът е като локомотив за цялата икономика."

Водещи новини

Още новини