Родопската теснолинейка да се развие като туристическа атракция с международна известност и да стане част от националната ни туристическа реклама - такава е амбицията на едноименното сдружение, държавните институции и общините, които са разработили план за действие в следващите няколко години, предава БНР.
Той предвижда подобряване на инфраструктурата по линията, изграждане на модерен транспортен и комуникационен център в района на жп гарата в Банско, създаване на специални ретрокомпозиции, които да се използват само за туристически пътувания.
Преди повече от десет години Кристиан и негови съмишленици започват битката за спасяване на уникалната за тази част на Европа теснолинейка, за която имаше риск да остане в историята. Днес хората, пътуващи с мотрисата, са в пъти повече. Утвърдени бяха няколко знакови събития, които привличат все повече участници - отбелязването на националния празник във влака, посрещане на Дядо Коледа и атрактивния фолклрен фестивал, който се провежда през август на най-високата гара - Аврамови колиби.
Връщането към живот на живописното 127 километрово трасе , минаващо през три планини, е заслуга и на БДЖ Пътнически превози, които подобриха условията за пътуващите, допълва Кристиан Ваклинов.
Уникалността на Родопската теснолинейка е и в това, че тя съчетава социалната функция на този вид транспорт във високопланинските райони и все по-нарастващия интерес на туристите. Заради местните фермери, които използват влакчето, за да предлагат био производството си на пазарите в по- уристическите места, сутрин рано се носи аромата на мляко, масло, горски плодове и гъби, казва Ваклинов.
Как да продължи това развитие на теснолинейката, така че тя наистина да бъде поставена на туристическата карта на Европа и да бъде икономически рентабилна, коментира Кристиан Ваклинов, създател на сдружението "Родопска теснолинейка", който потвърди, че общините и бизнеса вече са заявили готовност да бъдат част от този план.