Зарица Динкова: По време на криза се нуждаем от солидарност

Министерство на туризма
share

По време на криза се нуждаем от солидарност.

Това заяви министърът на туризма Зарица Динкова по време на срещата си с представители на над 20 дипломатически мисии в България. Събитието е част от поредица формати за оперативен неформален обмен, с който да се подобрят отношенията ни с чуждестранните ни партньори.

Туристическият сектор трябва да се възстанови и надгради, за да бъде конкурентен, модерен и устойчив, основан на мултикултурното измерение на Европа, отбеляза министър Динкова.

“В период на криза се нуждаем от солидарност, затова и облекчаването на визовия режим носи значителни икономически, социални и културни ползи и стимулират пътуванията и туристическия сектор“, подчерта Зарица Динкова и допълни: “България е доверен и надежден партньор, който може само да допринесе за укрепване на сигурността на Шенгенското пространство и Европа като цяло.” 

Зарица Динкова: Туризмът е двигател на икономическото развитие и ние ще работим за развитието на сектора

Именно доверието и солидарността са ключови, не само за развитието на туристическия сектор, но и за евроатлантическите ценности. “Съюзът е толкова силен, колкото е силно най-слабото му звено. За съжаление войната е много по-близо, отколкото изглежда. Българският туризъм го изпита това лято. Всички ние усещаме последиците .”

Един от начините да се намалят последиците е да се положат максимални усилия за справяне с хибридните заплахи, дезинформацията и фалшивите новини. Само по този начин Европа може да се превърне в предпочитана туристическа дестинация, подчерта министър Динкова.

Тя отбеляза още, че Европейският съюз води политика към утвърждаването на една нова устойчива туристическа индустрия, която е по-дигитална, приобщаваща и отзивчива, за да се изправи пред настоящите и бъдещите предизвикателства. “Туризмът е двигателят, генериращ икономически растеж, заетост и допринасящ за развитието на местните общности.”, уточни Динкова.

Пред дипломатите Зарица Динкова подчерта, че основен приоритет на Министерството на туризма е да развие и популяризира България като дестинация за целогодишен туризъм. Първата стъпка в този процес е връщането на доверието към страната ни като надежден партньор. Тя беше направена през месец септември, с въвеждането на първата по рода си реформа за начина на изразходване на държавните пари за реклама на туристическите услуги. Тя е стъпка в посока за повече прозрачност и ефективност в съответствие с препоръките на ЕК от Годишния доклад за България.

Водещи новини

Още новини