Авиотранспортът се е върнал през юли до три четвърти от равнището, отчетено през същия месец на 2019 година - преди да се разрази пандемията от коронавирус, която разби сектора, обяви днес Международната асоциация за въздушен транспорт - МАВТ (IATA), цитирана от Франс прес.
Световният трафик, изразен в приходи от пътнико-километри (RPK), е достигнал 74,6 на сто от кредкризисното ниво, съобщи в комюнике организацията, добавя БТА.
Този резултат, получен в средата на ключовия летен сезон, свидетелства за ускорение спрямо юни, когато секторът си възвърна 70,8 на сто от приходите от пътнико-километри, регистрирани през 2019 година.
Генералният директор на МАВТ Уили Уолш прие със задоволство продължаващото "силно" възстановяване на сектора, отбелязвайки, че "някои пазари се доближават до предпандемичните си равнища".
Най-добри показатели са отчетени при вътрешните линии с 86,9 на сто от от приходите от пътнико-километри от 2019 година през юли спрямо 81,4 на сто през юни благодарение на подема на трафика в Китай след пролет, характеризираща се с редица ограничения на движението.
Макара че международните маршрути остават назад с 67,9 на сто от равнището през 2019 година и при тях е регистриран растеж спрямо юни (65 на сто). Те са блокирани най-вече от ситуацията в Азия, където някои страни все още не са отворили напълно границите си.
Началото на лятото бе белязано в Европа и САЩ от множество закъснения, опашки и отмяна на полети заради недостиг на персонал. Секторът пострада и от стачки за увеличение на заплатите и по-добри условия на труд.
ИАТА остава загрижена и за цените на керосина, които продължават да са много високи и да са "предизвикателство за авиокомпаниите" според Уили Уолш.
Секторът на въздушните товарни превози се е развил през юли до 3,5 на сто под нивото от 2019 година заради спада в поръчките, според ИАТА.