Националният борд по туризъм /НБТ/ настоява държавата да засили рекламната кампания и да въведе стимули за ваксинация в страната. Ниският процент на сложени дози у нас пречи на туризма и на привличането на чуждестранни туристи, заяви д-р Полина Карастоянова, изпълнителен директор на НБТ, цитирана в прессъобщение на браншовата организация.
Основните пазари за българското Черноморие, като Великобритания, Германия и Русия пускат своите граждани да почиват в страни с висок процент на ваксинация. Това е и една от причините към момента да нямаме туристи от тези страни, подчертава Карастоянова. В допълнение техните здравни власти следят и процента на ваксиниран персонал в туристическите дестинации.
Затова от Националния борд по туризъм настояват Министерството на здравеопазването да организира мощна национална маркетингова и рекламна кампания в подкрепа на ваксинацията. Предлага се и въвеждането на стимули, каквито вече има в някои страни. Например - всеки ваксиниран българин да получава от държавата ваучер на стойност 50 лв., който да бъде използван за почивка в България или за посещение на ресторант. По този начин ще бъде подпомогнат пряко туристическият сектор, който пострада най-много от световната пандемия.
Според НБТ намаляването на разпространението на вируса, което регистрираме в последните седмици, се дължи по-скоро на времето, отколкото на нашите действия. Опасността не е преминала и никой не може да ни гарантира, че вирусът не може да се върне. Единственият начин, за който към момента има сигурни данни, че намалява разпространението на вируса и смъртността, е ваксинацията. Всеки може да го види в показателите на страните, които успяха да ваксинират голяма част от населението си. България за съжаление и по този показател сме последни в Европейския съюз, посочват от НБТ.