Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова се срещна с Ан Щайнбах и Клеменс Зехи - блогъри и инфлуенсъри от Германия. Тя ги приветства за избора да посетят България през есента, когато у нас са много популярни разходките в планината и услугите на СПА курортите, съобщиха от Министерството на туризма.
Германските гости свързват страната ни предимно с летните почивки по Черноморието, но туристическият ни потенциал е много по-голям и разнообразен, обхващащ четири сезона. Лековитите води и балнеоцентровете стават все по-търсени и от много чужденци, информира министърът и припомни, че страната ни е на второ място в Европа след Исландия по богатство на минерални води.
Този факт беше оценен от Германия и през септември 2019 г. България беше добавена към списъка на одобрените страни, в които амбулаторната превантивна помощ за осигурените лица във ФРГ може да бъде поета от здравноосигурителните каси. 90% от германците имат здравна осигуровка чрез застрахователна каса, а над 2 млн. души ползват годишно амбулаторна грижа. Това е сериозен шанс за България да се представи като целогодишна здравна дестинация на германския пазар, обърна внимание вицепремиерът. Миналата година беше публикувано първо издание на каталог с над 20 сертифицирани за германския пазар обекта в България на немски език. Министерството на туризма заяви адаптация на съдържанието на каталога и превод на английски език, за да го представи пред още по-широка аудитория, бе коментирано на срещата.
Вицепремиерът поясни също, че се реализира специализирана кампания, представяща както медицинския туризъм в България, така и други специализирани видове - културен, еко-, винен и кулинарен и др. Инициативата стартира с видео пресконференция през юни тази година с германски журналисти, пред които бяха представени възможностите за рестарт на туризма след пандемията на коронавируса.
В днешната пандемична ситуация Министерството на туризма се фокусира върху популяризирането на климатотерапията, балнео- и калолечението, повишаването на имунитета. Все по-уверено се върви към ребрандиране имиджа на страната ни от бюджетна дестинация за масов туризъм в дестинация за четири сезона. Германските потребители се интересуват от културни факти и традиции, а също и от консумацията на качествена храна и вино. Ползването на комбинирани оферти, включващи балнеопроцедури, естествени храни и качествени напитки, добива все по-голяма популярност сред германците. Интересът им към природните забележителности също остава висок. За тях България все повече разчупва предишните представи за плаж, море и летни атракции, за което принос имат и контактите с блогъри, влогъри и инфлуенсъри от Федералната република, посочи министър Николова.
Тя се спря и на факта, страната ни е много добра база за ски ваканции. В условия на пандемия снежните спортове са едни от най-безопасните и са взети всички мерки за индивидуални предпазни средства. Само преди дни с моя заповед в България бяха въведени единни правила и мерки за спазване на санитарните изисквания, заяви вицепремиерът. България бе удостоена с Печат за безопасност и сигурност от Световния съвет по туризъм. Целта е да останем такава сигурна дестинация и през зимния сезон, както беше през лятото.
Министър Николова съобщи също, че Германия остава сред най-важните пазари за входящ туризъм на България. По данни на граничните пунктове през настоящата трудна година посещенията на германски туристи в България са над 113 хил. за периода януари–август и преобладаващият дял е бил на младите хора. Тя връчи на гостите със свое послание книга за винените маршрути на България, която Министерството на туризма подготви, за да я популяризира като дестинация.
Ан и Клеменс благодариха за срещата и за възможността за няколко дни да посетят София, Пловдив, Велинград, за да се убедят колко разнообразни са възможностите не само за морски, но и за СПА и културно-исторически туризъм в България. Те увериха, че много германци в момента търсят места за сигурен и здравословен туризъм в Европа и България има голям шанс да е сред тях, независимо от затруднените пътувания заради пандемията.