Шопинг туризмът набира все по-голяма популярност сред българите, които обикалят по екскурзии в чужбина.
Много туроператори в страната дори предлагат оферти за посещение на модни столици именно за тези туристи, които обичат да пътуват, за да пазаруват.
Агенциите изкушават с топ цени за близки и далечни дестинации. А обикалянето по магазините е комбинирано със забавление и опознаване на новото място.
Този тип шопинг туризъм, който се наблюдаваше преди години обаче, вече не съществува.
Това коментира за Novini.bg доц.Георги Рачев от Българската асоциация на туристическите агенции.
По думите му шопингът е неминуема част от пътуването.
„Туризмът винаги и бил свързан с малко или повече шопинг“, посочи експертът.
Според него в момента се наблюдава нормално пътуване, познавателен туризъм в комбинация с пазаруване.
„Не можете да отидете на една екскурзия в Мароко и да не си донесете нещо кожено оттам. Това е специфична дестинация и дори и мъжете, които въобще нямат никакъв афинитет към покупките, накрая могат да си харесат нещо на безумно евтини цени“, заяви той.
По думите на доц. Рачев българинът вече е много добре ориентиран към цените и към предимствата на дадена дестинация. Съответно знае много добре какво е изгодно там.
В това отношение дестинация номер едно е Турция, където се съчетава почивка и познавателен туризъм с много добър пазар.
„Няма държава в света, която активно да не подпомага, да не промотира, буквално да бута напред туризма си, защото туризмът е особена форма на икономическа дейност“, уточни експертът.
Чуйте повече от разговора с члена на управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенции доц. Георги Рачев: