Министерството на туризма: Смилянският фасул е гордост за целия Родопски край

Булфото (архив)
share

Министерството на туризма подчертава, че не е включвало прочутия смилянски фасул в брошура или издание. Салатата от смилянски фасул е сред най-характерните и обичани специалитети в Родопите и затова бе препоръчана да бъде част от една от 12-те винено-кулинарни дестинации на България, които Министерството на туризма и Министерството на земеделието, храните и горите представиха като идея, съобщават от пресцентъра на ведомството.

Този типичен продукт влезе в единствената за Родопите дестинация заедно с други характерни за региона специалитети като родопското чеверме, пататника, клина и пр., които не са специфични само за отделни селища. Редица природни и културни забележителности – като долмените и тракийските светилища например, също са характери за целия регион, а не само за околностите на отделни негови села или градове. Това е и целта на проекта – да улови духа и общото за географските части на България.

Забележително е, че тези продукти се споменават в дестинациите, а това ще направи региона още по-популярен. Всяко излишно и буквално вторачване на местните общности би помрачило добрия замисъл и целта на проекта – да улови духа и общото за географските части на България.

В този смисъл смилянският фасул безспорно е завоевание на Смилян, но е гордост за целия Родопски край.

Проектът за винено-кулинарните дестинации не е окончателен, нито е брошура или издание, а идейно предложение на двете министерства, което тепърва ще се обсъжда публично в детайли. На предстоящи 6 кръгли маси по региони той ще се доразвие и конкретизира. Местните общности са експертите, които ще прецизират детайлите по проекта и безспорно ще се вземе под внимание тяхното мнение, включително дали да се ползва думата фасул или боб. Едва тогава проектът ще бъде финализиран.

Началните предложения за участие в дестинациите бяха посочени от специалисти в кулинарния и винения бранш съвместно с експерти на Министерството на земеделието, храните и горите. Целта е не да се препоръчват защитени и патентовани марки, а да се усетят ароматът и вкусът на отделните географски области на страната, които правят пребиваването в тях незабравимо, посочват още от Министерството на туризма.

Водещи новини

Още новини