Годишният трафик на летищата Варна и Бургас се е увеличил с общо над 1 млн. пътници – от 3,4 млн. през 2007 г. до 4,5 млн. през 2016 г. Преди месец двете аерогари отбелязаха и посрещането на 35-милиония си пътник общо от началото на концесията. Това стана ясно по време на церемонията за отбелязване на на церемония по случай отбелязването на 10 години от дейността на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД в България.
Приветствие към гостите отправи министърът на туризма Николина Ангелкова, а сред официалните лица бяха и областните управители на Варна и Бургас – Стоян Пасев и Вълчо Чолаков, главния изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД Улрих Хеппе и др.
През първите девет месеца на 2016 г. общият брой пътници на летища Варна и Бургас бележи ръст от 22.5% в сравнение със същия период на миналата година, достигайки 4.4 млн. пасажери. Тези резултати са изключително добри през пиковите месеци от юни до август 2016 г., когато двете морски летища са посрещнали над 3,3 млн. пътници - с 21% повече спрямо същия период на 2015 г., стана ясно по време на церемонията. Статистиките посочват, че през 2015 г. двете летища са обслужили над 30 хил. полета на 100 български и чуждестранни авиокомпании по чартърни и редовни линии до повече от 140 дестинации в Европа, Азия и Африка.
Министър Ангелкова подчерта, че тези постижения са в пълен синхрон с резултатите, които министерство отчита за успешното развитие на българския туризъм и до голяма степен се дължат на партньорството с големите туроператори и авиопревозвачи. През това лято реализирахме рекорди на българския туристически пазар и отбелязахме ръстове без аналог в историята на сектора у нас, каза още тя.
Според нея добрите данни показват, че повече потребители предпочитат страната ни като място за почивка, но и все повече инвеститори намират тук добри условия за реализация на бизнес проектите си. „Фрапорт“ е осигурила на двете летища работа на общо 650 постоянни и 1000 сезонни служители и до момента е инвестирала над 350 млн. лв. в разширяване и модернизация на инфраструктурата, подобряване на техническите съоръжения и оборудването, квалификацията на персонала, като през периода те са постигнали общо над 30% ръст на трафика.