Опашки пред централния офис на туроператора "Алма Тур".
Десетки потърпевши с провалени почивки чакат и пред централата на застрахователя, за да си получат обратно парите. От "Алма Тур" пазят пълно мълчание пред медиите колко души реално трябва да бъдат компенсирани и ще стигнат ли парите от задължителната застраховка "Туроператорска отговорност" за 200 000 лева, съобщи бТВ. Ще бъде ли приложен принципът от римското право "Пръв по време, пръв по сила"?
Пред централния офис на туроператора "Алма Тур” потърпевши клиенти чакаха чинно да си получат входящ номер на заявленията, за да си искат парите от провалената почивка обратно.
Само една малка група от клиентите сутринта имаха да получават над 10 000 лева. Предполага се че ощетените са стотици и са от няколко града в страната.
"В началото, когато им се обадихме да ги питаме какво става, те казваха, че медиите преекспонирали случая и, че почивката в Анталия ще се състои. Дойде време обаче да си вземем ваучерите и билетите и след многократно звънене по телефоните ни казаха, че екскурзията се отменя и че няма да се състои”, разказват потърпевшите.
Пострадалите клиенти днес трябваше да си отделят повече от половин работен ден, за да си оформят документите в офиса на дружеството и веднага след това да предявят претенция пред застрахователя.
По закон застраховката "Туроператорска отговорност" е с общ лимит от 200 000 лева. Тоест в случая компанията застраховател "Армеец" ще компенсира само първите клиенти, които се поберат в тази сума. Никой засега не може да каже ще стигнат ли тези пари за всички ощетени.
За първите пет часа в офиса и по електронната поща на застрахователя са подадени над сто заявления. Потърпевши са и няколко други туристически агенции, които са продали пакети на "Алма Тур". Техните клиенти също трябва да бъдат компенсирани с парите от тази застраховка или от агента посредник.