"Цари Мали град" грабна световен приз

Булфото
share

Цари Мали град показа България пред света и доведе чужди туристи. Българска кампания стана победител на Golden World Awards. Популяризирането на реставрираната крепост "Цари Мали град" грабна световен приз. "Една легенда оживява" - комуникационната кампания по откриването на Цари Мали град на агенция APRA Porter Novelli Group за Община Самоков - спечели първото място на наградите Golden World Awards на Международната PR асоциация (IPRA).

Проектът бе отличен от международно жури в категорията „Пътуване и туризъм" и е единственият от България с награда във форума.

Само за половин година стотици хиляди българи и чужденци разгледаха крепостта. Проектът "Една легенда оживява" бе отличен от международно жури в категорията "Пътуване и туризъм" и е единственият от България с награда във форума.

Golden World Awards са учредени през 1990 г. и се присъждат ежегодно на най-добрите комуникационни кампании в света. В IPRA членуват над 700 души от 80 страни по целия свят.

С хълма Свети Спас до самоковското село Белчин са свързани легендите за древно селище, известно като "Цари Мали град", което означава "малък Цариград". През 2007 г. там започват археологически проучвания. Заради откритията управата на Самоков създаде проекта "Реставрация, консервация, социализация и експониране на късноантична крепост с църковен ансамбъл и оброк Цари Мали град", който се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г.

Golden World Awards са учредени през 1990 г. и се присъждат ежегодно на най-добрите комуникационни кампании в света. Понастоящем в IPRA членуват над 700 души от 80 страни по целия свят.

Хълмът „Свети Спас" в близост до самоковското село Белчин е неизменна част от многовековната история на региона. С него са свързани легендите за древно селище, известно като „Цари Мали град", което означава „малък Цариград". През 2007 г. на хълма започват археологически проучвания, а впоследствие Община Самоков създава проекта „Реставрация, консервация, социализация и експониране на късноантична крепост с църковен ансамбъл и оброк Цари Мали град", който се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие" 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

На APRA Porter Novelli Group е поверена комуникационната кампания за популяризиране на възстановения паметник като национална и регионална туристическа забележителност в рамките на проекта. „Една легенда оживява" стартира през юни 2012 г. и продължава повече от една година, като всеки неин модул минава през одобрението на екип от представители на местните власти, архитекти, археолози, културолози и историци.

Водещи новини

Още новини