“Руският турист се променя и с всяка измината година става все по-взискателен, защото пътува по света, а българските туристически услуги се променят заедно се него, за да отговорят на високите му критерии”. С тези думи започна своето виртуално кулинарно пътешествие из България пред руските медии Ути Бъчваров, който представи страната ни като туристически рай за руския турист през гледната точка на кулинарните удоволствия и възможности.
България беше представена на международното туристическо изложение Интурмаркет 2014 в Москва на пресконференция, на която гостите дегустираха специална селекция на Карабунарската “Културна” ракия, различни сортове български червени и бели вина, бонбони със съдържание на истинско розово масло и автентична българска баница. Събитието даде старт на рекламната кампания на страната ни за предстоящите туристически сезони.
На чист руски език Ути Бъчваров разказа за тенденциите в развитието на кулинарния туризъм в България и представи български продукти и напитки като кисело мляко, ракия, българско вино, сирене, свежи плодове, зеленчуци и подправки. “Ако се отклоните на няколко крачки от главния път и от големите курорти, ще видите една друга България, която е не само красива и богата на туристически възможности, но и много вкусна”, коментира Ути Бъчваров.
България се връща към производството на вкусни продукти с локален произход, а в малките населени места има все повече възможности да дегустирате уникални продукти. Семейните хотели в България предлагат и чудесна местна кухня, която ще ви даде възможност да се насладите на домашно приготвена храна, сирене и кисело мляко от малки мандри, домашен сладолед и домашно приготвено сладко, домашни туршии и лютеница и дори сезонни плодове и зеленчуци, набрани от градината. Дори големите голф курорти в България по Черноморието предлагат отгледани от тях плодове и зеленчуци в менюто си.
България е била посетена от 681 562 руски туристи за миналата година и има ръст от 5,5% на руския туристопоток в сравнение с 2012 година. През януари 2014 има рязко увеличение на интереса на руски туристи към България, като страната е посетена от 17,5% руски туристи повече отколкото миналата година по същото време. Една от целите на комуникационната кампания на България ще бъде да насочи руските туристи към туристически обекти и територии от страната, където все още няма достатъчно интензивен туристопоток и да развие такива туристически подразделения като кулинарен, еко, спа, поклоннически, исторически и други алтернативни форми на туризъм.