Потребителите в САЩ са направили рекордни покупки за 13,3 млрд. долара онлайн вчера, по време на т.нар Кибер понеделник, който следва друг традиционен ден за избор на подаръци - Черения петък. Това показва статистика на технологичната компания "Адоби" (Adobe), цитирана от Ройтерс. Сумата е със 7,3 на сто повече спрямо Кибер понеделникa през миналата година.
През Черния петък американците са похарчили приблизително 10,8 милиарда долара, според данните на "Адоби".
Продажбите във физическите магазини в петъка са нараснали само с 0,7 на сто на годишна база, според предварителните оценки на платежния оператор "Мастъркард" (Mastercard). Според компанията за данни "Фактеус" (Facteus) продажбите са дори по-ниски.
Търговците на дребно примамват предпазливите купувачи в САЩ на Кибер понеделника с насочена реклама, имейли и други методи, показващи силно намалени цени на козметика, електроника, играчки, дрехи и други продукти и услуги.
Само 23 дни преди Коледа отстъпките тази година са по-големи, докато купувачите търсят най-изгодните оферти, казаха експерти.
Онлайн търговци на дребно като "Уолмарт" (Walmart) и "Амазон" (Amazon) разчитат на генеративен изкуствен интелект за обслужване на клиенти, който да ги улеснява при намиране на продукти в уебсайтове и мобилни приложения.
Инструментите на генеративния изкуствен интелект като чатботове, които отговарят на основните въпроси на онлайн купувачите, са помогнали на търговците защитят своите маржове на печалба въпреки нарастващите разходи. Това посочи Кайла Шварц, директор, отговарящ за потребителските настроения в "Сейлсфорс" (Salesforce), компания за облачни изчисления, която проследява глобалните данни за пазаруване на над 1,5 милиарда потребители.
В събота търговците на дребно, използващи инструменти на генеративен изкуствен интелект за обслужване на клиенти, са отбелязали с 15 на сто по-висок процент на покупки, според оценки на "Сейлсфорс", отбелязва БТА.