"Teму" (Temu) не осъществява достъп до контактите на потребителите, техните снимки, клипборда или микрофона, нито има способността да прави скрийншоти или да отключва устройствата на потребителите. Това се посочва в съобщение на говорител на компанията, изпратено до БТА.
Наскоро министърът по икономическите въпроси на Нидерландия Дирк Беляртс призова нидерландските потребители и компании да обмислят дали все още искат да инсталират и използват приложения от страни като Китай и Русия. Беляртс беше запитан за степента, в която китайският интернет магазин "Тему" събира данни на потребителите.
От "Тему" посочват още, че събират само необходимите данни за предоставянето и подобряването на своите услуги, като всичко това е оповестено на уебсайта им и в приложението. Потребителите могат да видят конкретните изисквани разрешения в секцията "Настройки".
"Тему" не е предоставял данни на потребителите на китайското правителство и няма да го направи, дори ако бъде поискано", се казва още в становището. От компанията посочват още, че непрекъснато подобряват потребителския интерфейс и се ангажират с пълно съответствие със съответните регулации.
"Teму" признава опасенията, изразени от Европейската комисия и националните потребителски органи, и потвърждава ангажимента си да работи в тясно сътрудничество с отговорните регулатори за решаване на проблемите и осигуряване на съответствие с законите на ЕС, се посочва още в становището.
Компанията е по-малко от две години в ЕК и "активно учи и се адаптира към местните изисквания. Ще сътрудничим напълно, тъй като вярваме, че такъв вид контрол носи ползи за потребителите, търговците и платформата в дългосрочен план".