Приеха нови правила за онлайн търговията за улеснение на потребителите

share

Очаква се новото европейско законодателство да даде възможност на потребителите да върнат закупен в интернет продукт в рамките на две седмици, след като са го получили.

Промените ще задължат онлайн търговците да дават на клиентите подробна и точна информация за крайната цена, поръчаните продукти и контактите за връзка с търговеца. Това са едни от най-съществените придобивки в рамките на постигнатото споразумение между ЕП и Съвета при преразглеждането на директивата за правата на потребителите, се отбелязва в съобщението.

Новото законодателство, прието на пленарната сесия, значително повишава правата на онлайн потребителите, особено по информацията, доставката и анулирането на поръчки, като в същото време определя правила за сваляне на информационни продукти от мрежата и намалява административните изисквания за малки и средни предприятия.

Досегашните правила на ЕС за защита на потребителите бяха от времето преди "цифровата революция" и слабо обхващаха защитата на потребителите при онлайн покупки. Проблемите с недоставяне или забавяне на доставки на поръчани стоки, както и разпокъсаността на правилата за защита на потребителите между държавите от ЕС досега бяха пречка пред трансграничната онлайн търговия. Бизнесът отбелязваше законовите различия между държавите в Общността като причина да не предлага своите продукти на общия европейски пазар.

За да влезе в сила решението от 23 юни, през юли то трябва да бъде одобрено от министрите на страните от ЕС, след което държавите ще разполагат с две години за приложението на новите текстове.

Водещи новини

Още новини