Слабото търсене в Китай е оказало отрицателно влияние върху продажбите на "Фолксваген" през юли

Getty Images/Guliver
share

Продажбите на превозни средства на германския автомобилен гигант "Фолксваген груп" (Volkswagen Group) са продължили да се забавят през юли,  след като неизпълнени поръчки доведоха до растеж на доставките в началото на годината, предаде ДПА.

Компанията обяви днес, че марките на "Фолксваген груп" са доставили 773 000 превозни средства през юли, което е с 6,6 на сто повече, отколкото през много слабия юли 2022 г., но е значителен спад спрямо новите регистрации по-рано през 2023 г. 

През първите шест месеца марките на "Фолксваген груп" са продали 12,8 на сто повече превозни средства, отколкото през същия период на 2022 г., тъй като компанията се е опитала да навакса изостаналите заявки от предходната година.

"Фолксваген груп" съобщи днес, че е успял да повиши значително продажбите си в Западна Европа, където са били доставени 274 500 превозни средства  или с 21,4 на сто повече, отколкото преди година. 

Продажбите на марките на "Фолксваген груп" на  важния китайски пазар са продължили да спадат. Германският автомобилостроител е инвестирал значително в Китай и продажбите за китайски клиенти са били важна част от общите резултати на компанията.

„Фолксваген груп“ е продал 260 400 превозни средства в Китай през юли, което е с 10,2 на сто по-малко, отколкото през юли 2022 година 

От марките на "Фолксваген груп" луксозният автомобилостроител "Ауди" - Audi (+14,7 на сто), чешкият автомобилостроител "Шкода" - Skoda  (+17,4 на сто) и испанските дъщерни компании "Сеат" (Seat) и "Купра" (Cupra) (+45,7) са регистрирали най-голям растеж в общите доставки на превозни средства.

За сметка на това продажбите на основната марка "Фолксваген" са намалели с 0,9 на сто.

Заради недостиг на чипове: Трудни времена се задават за автомобилните производители в Германия

Марката за спортни автомобили от високия клас "Порше" (Porsche) също е отчела изненадващо слаби резултати: след значително повишение през първата половина, доставките на "Порше" са намалели със 7,2 на сто през юли.

Главният изпълнителен директор на "Фолксваген груп" Оливер Блуме съкрати в края на миналия месец целта за продажбите на компанията през цялата година, позовавайки се на вялия нов бизнес. 

Вместо предишната прогноза за продажба от 9,5 милиона превозни средства, Блуме каза, че сега очаква всички марки на "Фолксваген груп" да доставят общо от 9 милиона до 9,5 милиона превозни средства до края на годината.

През 2022 г. "Фолксваген груп" е доставил само 8,3 милиона, тъй като проблемите на глобалната верига за доставки и недостигът на части от доставчици са възпрепятствали производството, отбелязва БТА.

Водещи новини

Още новини