Фючърсите на петрола поевтиняха в днешната азиатската търговия, тъй като инвеститорите се опасяват, че евентуални нови повишения на основните лихви от страна на Управлението за федерален резерв (УФР) на САЩ, биха могли да забавят растежа и потреблението на петрол. Това би компенсирало ефектите от намалелите американски запаси на черно злато и силните китайски икономически данни, съобщи Ройтерс.
Сортът Брент от Северно море, който е референтен за европейския пазар, поевтиня със 7 цента до 87,13 долара за барел към 06:20 часа бълг. време.
Американският лек суров петрол загуби 5 цента до 80,81 долара за барел, информира БТА.
Снощи президентът на Банката за федерален резерв в Атланта Рафаел Бостик заяви, че УФР вероятно ще предприеме още едно повишение на лихвените проценти, за да спадне инфлацията.
Пазарни участници оценяват подобна възможност, като допускат 86 процента вероятност УФР да повиши лихвите с 25 базисни пункта на срещата си в началото на май.
Петролните фючърси поеха нагоре за кратко, след като снощи източници съобщиха, че според данни на Американския петролен институт (API) запасите от суров петрол в САЩ са спаднали с около 2,68 милиона барела през седмицата, приключила на 14 април. Запасите от бензин и дестилат също са намалели през миналата седмица, добавиха запознатите лица.
Очаква се по-късно днес да бъде публикуван официалният доклад на Администрацията за енергийна информация (EIA) за инвентаризацията на петролните запаси.
Междувременно икономиката на Китай нарасна с 4,5 на сто през първото тримесечие, надминавайки очакванията, докато производителността на петролните рафинерии в страната се покачи до рекордно високи нива през март, показват официални данни.
"Пазарът бе нетърпелив относно въздействието, което повторното отваряне на Китай оказа върху търсенето. Фактът, че икономиката му расте с най-бързия си темп от една година насам, трябва да подкрепи търсенето през следващите месеци", коментираха Брайън Мартин и Даниел Хайнс, анализатори на "Ей Ен Зед Рисърч" (ANZ Research).
Въпреки това, този ефект се компенсира от спадащите маржове на рафиниране на дизелово гориво и реактивно гориво, което предполага, че глобалното търсене намалява.