Търговците ще носят отговорност и за софтуера на стоките, ако има такъв. Това заяви за „Монитор“ Богомил Николов от „Активни потребители“ по повод приетия Закон за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажбата на стоки.
Измененията касаят електронни игри, телефони и приложения, които ползват потребителите.
Търговецът няма да може да избягва отговорност, ако има софтуерен проблем на телефона, ако софтуерът е инсталиран заедно с апарата, обясни Николов. Ако потребителят сам си е инсталирал софтуера, трябва да търси отговорност за проблема от търговеца на софтуера, поясни той.
Според законовите промени ремонтът на стоките вече ще се извършва в разумен срок, като се прецизира за колко време може да се направи ремонтът.
Според приетите текстове, при несъответствие на цифровото съдържание или цифровата услуга, потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от търговеца да ги приведе в съответствие, да получи пропорционално намаляване на цената или да поиска разваляне на договора при условията, предвидени в закона.