Обажданията към нас за подаване на сигнали се повишиха през последните дни. В по-голямата си част те касаят недостига на хигиенни средства и маски. Това се дължи на ситуацията, в която се намираме. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването "Плюс-минус" по Нова телевизия.
„Туризъм в целия свят в момента няма. Хората, на които резервацията им не може да се осъществи, могат да си върнат парите. Най-добрият вариант, обаче е да се търсят варианти на отлагане на почивките. Хората да осъществят пътуване, когато това е възможно. Могат да се предоставят различни видове ваучери или отстъпки. Целта е да се предпазят туроператорите от фалити. Това, което се случва е ужасно, но единственият начин е да се изчака малко, да се търсят начини за отлагане във времето“, коментира той.
„Когато се говори за пакетни пътувания, е предвидено да има обезщетения при непредвидени ситуации. Потребителите имат право да прекратят пътуването си при форсмажор и да търсят обезщетение, но призивът ми е да се търсят други варианти“, подчерта Маргаритов.
„Спекула с цената на защитни маски има в някои случаи. Хората, които го правят могат да бъдат морално укорени, но не и юридически. На този етап това се прави от група нехранимайковци. Към момента ситуацията е спокойна откъм наличности“, увери председателят на КЗП. Той допълни, че сигнали за липсващи хранителни продукти няма.
„Зареждането е динамично и няма такъв вариант. Проверяваме сигналите за нелоялни търговски практики. Засега това са отделни случаи, които ще бъдат санкционирани“, коментира още той.
Димитър Маргаритов призова: „Да запазим спокойствие, да пазаруваме по предварителен списък, за да не се задържаме в магазина и да пестим“.
Повече за Коронавирус
- най-ново: Вижте последните новини
- лесни стъпки: Как да се предпазим?
- просто ръководство: Какви са симптомите?