Forever 21 поиска защита при фалит

Getty Images
share

Американската модна верига Forever 21 подаде молба за защита от кредитори по глава 11 от закона за фалитите в САЩ, предадоха световните агенции. Преди време много популярна сред пазаруващите тийнейджъри, компанията стана жертва на бързото си разрастване и променените вкусове на потребителите.

Частната компания, с няколко магазина и в България, съобщи, че ще затвори близо 180 обекта в САЩ. Към момента на подаването на молбата Forever 21 поддържаше около 800 магазина в света, включително над 500 в САЩ.

Компанията обяви, че ще се съсредоточи върху това да увеличи възможно най-много стойността на американските си магазини и да затвори някои международни локации. Форевър 21 планира да закрие повечето си обекти в Азия и Европа, но ще продължи да работи в Мексико и Латинска Америка.

"Решенията за това кои местни магазини ще затворят ще продължат да бъдат взимани в очакване на резултата от продължаващите разговори с наемодателите", се посочва в комюникето на веригата. "Въпреки това според нас значителен брой от тези магазини ще останат отворени и ще работят, както обикновено, като не очакваме да излезем от по-големите пазари в САЩ", според комюникето.

Forever 21 се присъединява към Barneys New York и Diesel USA в нарастващия списък на търговци на дребно, на които се налага да потърсят защита при фалит, опитвайки се да се справят с онлайн конкурентите.

Броят на компаниите, изпитващи сериозни затруднения, потвърждава, че търговците на дребно преминават през криза. По-рано през тази година компании от сектора, листвани на борсата, обявиха, че ще затворят 8558 магазина и ще отворят 3446 магазина, според компанията за глобални проучвания Coresight Research.

През 2018 година цифрите сочеха 5844 затворени магазина и 3258 отворени. Coresight очаква затворените магазини да достигнат 12 000 в края на 2019 година.

Forever 21 е основана през 1984 година и заедно с т. нар. вериги за бърза мода като H&M и Zara се ползваше с голяма популярност сред младитe клиенти. Популярността им се увеличи особено през Голямата рецесия, когато пазаруващите търсеха изгодни сделки за модни предложения.

През последните две години обаче бързата мода вече не е толкова популярна. Младите клиенти загубиха интерес към дрехите, които се "хвърлят на боклука" и се ориентираха към еко продукти, както и към предложения за дрехи под наем и втора ръка.

Водещи новини

Още новини