Черно сако с висока яка, закопчано с метална халка, се появи неотдавна в магазин на Zara в Ню Йорк. Wall Street Journal проследява пътя на дрехата от модно ателие в Испания до магазина в Манхатън.
Изданието хвърля светлина върху модела на бързата мода, който превърна компанията-майка на Zara - Inditex, в най-голямата модна компания в света по брой продажби. Дизайнер в централата на испанската компания в малкия индустриален град Артейхо се нуждае от пет дни, за да създаде прототипа на зимното палто въз основа на разговори с мениджъри от магазините на Zara за дрехите, които търсят жените. След това друг дизайнер, кроячи и шивачи работят 13 дни, за да създадат 8000 палта. В следващите шест дни те се гладят, етикетират, проверяват за качество и след това достигат до логистичния център на Zara в Сарагоса, откъдето поемат към летището в Барселона. На следващия ден едно от палтата вече пътува от летище „Кенеди“ към магазин на Пето авеню, където се продава за 189 долара.
Прочети повече тук: