История, стара като журналистиката – британският в. "Файненшъл таймс" публикува статия, в която критикува Hewlett Packard, и фирмата заплашва да оттегли рекламите си, пише Дневник.
Това обаче предизвика публичната реакция на медията и възхищението на редица пиари и журналисти от достойното поведение на вестника.
Всичко започва със саркастична статия на журналистката Люси Калъуей, в която тя цитира "глупави афоризми", изречени на Световния икономически форум в Давос. Един от тях принадлежи на Мег Уитман – изпълнителния директор на Hewlett Packard: "Винаги можеш да се движиш по-бързо, отколкото си мислиш."
"Харесвам афоризма на Уитман заради простия му синтаксис и хубавите кратки думи. Единственият му проблем е, че е безсмислен. В бизнеса доста често не можеш да се движиш толкова бързо, колкото си мислиш, че можеш, а когато се опиташ – падаш. Точно г-ца Уитман би трябвало да знае това. Ако предшественикът ѝ в HP не бързаше толкова да изкупи Autonomy, фирмата щеше да си спести голяма беля", пише Калъуей.
Autonomy е софтуерна фирма, купена на цена, завишена с поне 5 млрд. долара миналата година. По това време изпълнителен директор на HP бе Лео Апотекър, а сделката предизвика скандал заради предполагаемото "изкуствено повишаване на цената" на Autonomy от собствениците ѝ, за което HP сега ги съди.
Пиарът на HP Хенри Гомес пише на журналистката писмо, в което заявява, че е "разочарован" от коментара ѝ, че думите на Уитман са извадени от контекст и завършва със заплаха:
"Мениджмънтът на FT би трябвало да обмисли как неприемливите пристрастия влияят на отношенията му с рекламодателите."
Медията решава да отговори публично. "Текстът ми не бе пристрастен и се боя, че не сте разбрали нашия бизнес модел. Редакторите ми категорично отказват да обмислят влиянието на текстовете ни върху рекламодателите и това ни прави добрият вестник, който сме. Затова искам да продължа да работя тук. Затова FT ми плаща", пише Люси Келъуей.
"Явно мислите, че шефът ви е прав, защото оглавява голяма компания", продължава писмото. "Моят опит показва, че хората на важни длъжности от време на време говорят глупости. Аз съм длъжна да отбележа това като коментатор, но вие също сте длъжен – като член на екипа ѝ."
"Виждам, че се грижите едновременно за маркетинга и комуникациите. Второто означава, че трябва да помогнете на компанията си да изглежда добре в очите на медиите и света. Имейлът ви прави обратното."
Автор: Дневник