На 4 ноември 2020 г., на свое заседание, Съветът за електронни медии прие позиция относно проект на Закона за изменение и допълнение на Закона за радиото и телевизията, публикуван за обществено обсъждане от Министерство на културата, с която може да се запознате по-долу.
СЕМ разгледа доклад за фокусирано наблюдение на търговски съобщения относно участието/представянето на жените и мъжете в тях. Мониторингът отчита като положителна тенденция липса на дискриминация и на негативни стереотипи по пол в наблюдаваните рекламни спотове. Отчетено е балансирано представяне на двата пола в търговските съобщения.
Съветът реши да наложи имуществени санкции на МК Студио ЕООД за нарушение на чл. 9, ал. 1 от ЗРТ (разпространение на програма без уредени сродни на авторското права) и на БНТ за нарушение на чл. 85, ал. 2 от ЗРТ (разпространение на рекламен спот без обозначение), съобщават от пресцентъра на СЕМ.