Благотворителните и социални кампании да имат допълнително тв време, извън рекламните паузи. Това ще е една от промените в медийните закон, съобщи шефът на СЕМ Георги Лозанов по време на 7-мата световна среща на българските медии, организирана от БТА.
В новите правила ще съществува регламент, позволяващ благотворителните каузи да бъдат отразявани в медиите с името на компаниите, допълни той. Лозанов се включи в панела „Каузата – новина или пиар”. По думите му благотворителните каузи трябва да имат по-голям шанс да влизат в информационния поток извън рекламните блокове.
Има опасност обаче в тези случаи информациите да заприличан на скрита реклама. Съществувала и опасност рекламодателите да „хитруват” на дребно, ако новият регламент не е изработен прецизно. „Отразяването в новините трябва да е пропорционално на значимостта на събитието, каза още той. – Не може да си дал три костюма и за това да има 10-минутен репортаж.
В такива случаи трябва да има глоба.” Журналистът Борислав Николов от Канада разказа, че всеки канадец например има право да знае коя кампания влага пари в лечението на ракови забовявания. Нина Мирчева от „МТел” пък оповести данните от изследване на МБМД, според което 17 на сто от хората са информирани за инициативите на компанията. Тридесет и седем процента пък имат доверие в медиите. Следват държавните институции, неправителствените организации, бизнеса и т.н.
Вестниците са едни от малкото продукти, които се продават от разпространителите без касова бележка и така НАП не може да осъществи контрол. В момента никой не знае колко е брак, защото се съобщават само данни за тиражите. Това обяви издателят Мартин Захариев по време на дискусията „Конкурентноспособност на медиите” във втория ден от медийния форуч. Захариев допълни още, че е „нужно да заработи одит бюро по тиражите".
Извън рекламите вече кампаниите за сираци
- 27.05.2011 | 19:14
- 3417