Точно 2800 лева струва 30 секунден предизборен клип в най-гледаното време през почивните по БНТ.
Това става ясно от оповестените вчера в „Държавен вестник” тарифи, по които политическите формациите ще заплащат отразяването на предизборните си и участие в предавания. Националната телевизия ще прибира и по 2255 лева за политически спот в праймтайма между 20.30 и 21.00 часа. Цената на една минута интервю е 215 лева, а на репортаж – 1380 лева. Почти десет пъти по-ниски са тарифите в БНТ2 и БНТ Свят. 220 лева струва клип в най-гледаното време на втория канал на обществената телевизия. В БНТ Свят пък цената е със сто лева по-висока, пише в. Монитор.
На практика стойността на агитацията по Националната телевизия и другите й два канали остава същата като по време на предизборната кампания за евровота през май тази година. Цените обаче са доста високи за по-малките партии и ги лишават от възможност да се презентират по обществените медии толкова добре, колкото и големите политически сили. На предишния предсрочен парламентарен вот от Асоциацията на европейските журналисти предупредиха, че исканите суми са прекалено високи и поставят в неудобно положение част от формациите.
Агитацията по БНР излиза доста по-изгодно - 200 лева струват 30 секунди в ефира на националното радио между 06.00 часа сутринта и 13.00 часа. След това цената пада на 180 лева. От програма „Христо Ботев” искат съответно 90 и 50 лева, а по радио София цената за 30 секундни спот е между 35 и 25 лева. Предизборен репортаж до 3 минути по „Хоризонт” струва 600 лв., а по „Христо Ботев” - 200 лева.