СЕМ започва да глобява за реклами с по - силен звук от септември

share

Телевизионните реклами все още са с по-силен звук от този на другите предавания. Това казаха от Съвета за електронни медии, информира БНТ. Срокът, в който телевизионните оператори трябваше да се саморегулират и рекламите да станат по-тихи, изтече на 1 юли.

След като през февруари бе приет Единен стандарт за регулация на нивата на звука, оказва се, че не всички телевизии са се съобразили със срока и в момента все още се чуват реклами със стряскащо силен звук.

Според председателя на СЕМ една от причините за това е, че рекламодателите са сключили договорите си с телевизионните оператори, преди да се въведе изискването.

"Има вече стандарти, които са въведени, така че да не се произвеждат реклами с разминаване в звука. Дори и само реклами продължават да гърмят. А това вече е изцяло във възможностите на самата телевизия да реши този проблем", обясни председателят на СЕМ Георги Лозанов.

Много телевизионни оператори все още не са закупили и специални устройства, с които да регулират звука. Според председателя на СЕМ това не е малка инвестиция и е още една причина за бавното изпълнение на разпоредбата.

"Есента СЕМ ще направи мониторинг и ще установи дали изцяло е изчистен проблемът. И ако има разминаване, ще пристъпим към санкции", посочи председателят на СЕМ Георги Лозанов.

А те ще бъдат от 3 хиляди при първо нарушение до 30 000 лева при повторно. По думите на на председателя на СЕМ, зрители продължават да изпращат жалби в Съвета за електронни медии. По всичко личи обаче, че те ще трябва да почакат до септември, за да се отърват от голямото надвикване на
телевизионни реклами.

Водещи новини

Още новини