На поляна, заобиколена от дървета, обута в дънки и маратонки, с лаптоп в ръка – едва ли предполагате, че главната героиня тук е ключов банков ръководител. Но да, това е Светлозара Сиракова – или Зара, както я наричат. Отговаря за отдел „Физически лица“ в ПроКредит банк.
Тя е част от банката от самото ѝ създаване преди 23 години и, както сама казва – отглежда децата си редом с банката. Синът ѝ е на почти 20 г., а дъщеря ѝ - на 16. Между професионалния и личния ѝ живот всъщност има повече общо от споделените години – ценностите и на двете места се припокриват.
"Стремя се да възпитавам децата си да мислят различно – да не следват масата, а да търсят собствения си път. Това важи и за начина, по който работим в ПроКредит.", казва Зара. Новата рекламна кампания на банката е още едно доказателство, че говорим за една друга банка, не само за една нестандартна реклама.
От ПроКредит не се страхуват да се отличават, напротив. Вместо захаросани кадри на щастливо семейство в нов дом, решават да ни покажат реалните хора, които движат финансовата институция, в която технологиите и автоматизацията пестят време, но не за сметка на човешкия контакт.
И да, можете да изтеглите кредит, докато седите на одеялото за пикник в гората. Независимо дали искате да посетите някоя топла дестинация през зимата, или да купите жилище – ПроКредит е първата банка в България, която предоставя изцяло дигитален процес по кандидатстване и подписване на договор за кредит, без да се налага разходка до офис. Всъщност 100% от банковите услуги вече са достъпни онлайн.
„Достатъчно е да имате телефон и интернет. Всеки потенциален клиент може да бъде идентифициран от разстояние, да си открие сметка и да кандидатства за заем при нас. Единственото условие е да има обхват. Когато кредитът е одобрен, можете да подпишете договора отново от одеялото за пикник и да получите парите по сметката си“, обобщава Светлозара Сиракова.
Автоматизацията обаче не е за сметка на човешкия фактор – напротив. .Банката изнася парите в брой от гишетата и ги заменя с кеш автомати, именно за да освободи повече време на служителите си да говорят с клиентите по същество. Така че не просто да им предложат „продукта на месеца“, а действително да разберат нуждите им. В крайна сметка покупката на жилище се различава от това да си купиш хляб в магазина.
„Клиентът няма нужда от банка, той има нужда да си купи къща, да направи плащане за 20 секунди. Той иска с три клика всичко да му е готово. Ние се опитваме да разберем всеки един клиент от какво точно се нуждае и как бихме могли да застанем до него. Да, нека кандидатства онлайн, но нека си поговори с жив човек, който да го изслуша и да го разбере, за да е сигурен, че взима правилното, информирано финансово решение. Защото когато говорим за покупка на жилище, това е решение, което се взима веднъж или два пъти в живота, но много пряко ни засяга за период от 15 -20 години и е важно това решение да е информирано“, казва Светлозара.
Природата не им е чужда, както си личи и от кадрите. ПроКредит е може би най-зелената банка в България. Обръща внимание на темата за околната среда далеч преди тя да стане модерна. Зеленината в офисите е повече, отколкото на някои софийски булеварди, а 1/3 от кредитите, които се отпускат, са именно за финансиране на устойчиви инвестиции, които да опазят околната среда и за следващите поколения.
И макар действително да се случва Светлозара да работи, докато е сред природата, признава, че досега не е имала подобно преживяване – температурите в деня, когато заснемат рекламата, са близо до нулата, а снимките започват от рано сутринта – целта е да уловят изгрева в кадър.
И понеже не могат да контролират нито облаците, които променят светлината, нито звука от прелитащи самолети, които заглушават репликите – Светлозара прекарва 6 часа със снимачния екип в планината
„Не съм актриса и определено не обичам студа. В този ден осъзнах колко трудна всъщност е актьорската професия. Ние разбираме от друго – от финанси, без декори и игра, но хубавото е, че снимачният екип беше много толерантен", обобщава Светлозара.
За ПроКредит природата е не само фон, а символ на устойчивост и адаптивност, които се припокриват с ценностите на банката.
Дори дрескодът го доказва, или по-точно липсата на строго банкерско облекло. Не носят униформи за работа. Виждаме Зара с дънки и маратонки в гората, но когато ѝ предстои среща с голям корпоративен клиент - слага токчета.
„Това е адаптивността. Доволно спретнати сме и адаптивни според графика и хората, които ще срещнем. Всеки е свободен да се облече и да се чувства добре в кожата си, но и да уважи човека насреща“, обобщава тя.
И точно тази адаптивност и стремеж към индивидуално отношение към всеки клиент правиПроКредит една друга банка.
(платено съобщение)