Шведската верига модни магазини "Ейч енд Ем" (H&M) отчете изненадваща оперативна печалба за периода декември-февруари, предаде Ройтерс. Това се случва, тъй като мерките за намаляване на разходите са започнали да дават резултат въпреки ограничаването на разходите на потребителите на фона на високата инфлация, предаде БТА.
Оперативната печалба през първото фискално тримесечие на шведската група възлиза на 725 милиона шведски крони (69,73 милиона долара) срещу печалба от 458 милиона крони година по-рано и средна прогноза за загуба от 1,10 милиарда крони в проучване на аналитичната компания "Рефинитив" (Refinitiv), проведено сред анализатори.
Модната верига отчита марж на оперативната печалба от 1,3 процента спрямо 0,9 на сто година по-рано.
След данните акциите на "Ейч енд Ем" поскъпнаха с повече от 7 на сто.