Covid кризата наложи смели иновативни решения в банково-финансовия сектор и отношенията му с клиентите. Как технологиите помагат на управлението на вземанията, какво е необходимо още за дигиталното подписване на ипотечни сделки и как се преструктурират компаниите, за да оцелеят на пазара.
Оказва се, че макар и консервативен, финансовият сектор се справя успешно с предизвикателствата на времето. Коронакризата ускори значително процесите на навлизане на дигитализацията, като се започне от хоумофиса, който се оказа възможен и за банковите служители.
"Като всяка една криза, COVID-19 - също и от нея ще избуят със сигурност много промени и доста нововъведения. Успяхме да се преструктурираме доста бързо, за по-малко от две седмици. Което показва, че няма статукво, което да казва, че банките не са толкова гъвкави, всичко е въпрос как управляваш бизнеса", каза Николай Спасов - банков мениджър за БНР.
Някои банки вече въвежда и автоматична машинна оценка на решенията за кредити - кой кредитоискател е потенциално благонадежден, кой - не. Това обясни Лидия Димитрова от компания за събиране на вземания.
"Процес, който с години е бил един и същи, се случи много бързо заради кризата. Дали е добро, или е лошо - предстои да разберем", коментира тя.
Според Станимир Николов от фирма за оценка на обекти Covid кризата отваря много ниши на пазара и създава допълнителни възможности, които ще са необратими.