Франция задължи Google да плаща на медиите за използване на съдържанието им

Pixabay
share

Органът по конкуренция на Франция постанови, че Google трябва да плати на френските издателски компании и новинарски агенции за повторно използване на съдържанието им, съобщава Ройтерс. цитирана от economic.

Новината идва след жалба на синдикатите, представляващи издателите на френската преса.

Google публикува данните на потребители на 131 държави заради COVID-19

Американският технологичен гигант заяви, че ще се съобрази с решението на френския орган за защита на конкуренцията. „Практиките на Google нанесоха сериозна и непосредствена вреда на печатния сектор на фона на и без това крехкото икономическо положение на издателите и информационните агенции”, се казва в изявление на френския орган по конкуренцията.

Миналата година Google спря да показва фрагменти за новини от европейски издатели в резултатите от търсенето за своите френски потребители, за да се съобрази с новия европейски закон за авторското право.

Франция беше първата държава в ЕС, приложила новата Директива за авторските права миналия месец, чиято цел е да компенсира издателите финансово. Местните медии обаче се оплакаха, че Google отказва да плаща за показването на техните материали онлайн.

“След като миналата година европейският закон за авторското право влезе в сила, ние се ангажираме с издателите, за да увеличим подкрепата и инвестициите си в новини”, казва в изявление вицепрезидентът на Google News Ричард Гинграс. Американският гигант отдавна си има вземане-даване с регулаторите на Стария континент, които се активизираха още повече по време на миналия мандат на ЕК, когато начело на антимонополните политики застана Маргрете Вестагер. В рамките на две години ЕС наложи на Google глоби за общо 9.5 млрд. долара, свързани с недобросъвестно конкурентно поведение, включително при търсенето и в операционната система Android.

Facebook дава 100 милиона долара в подкрепа на новинарски медии, засегнати от коронавируса

Новата Директива за авторското право на ЕС бе приета окончателно преди година, като държавите членки получиха 24 месеца време да я транспонират в националните си законодателства. Основната цел на ЕК е чрез Директивата да регулира онлайн пространството според съвременните правила, а и да ограничи монопола на технологични гиганти като Facebook и Google. Критиките обаче не закъсняха – пионери на Световната мрежа WWW заговориха за края на интернет такъв, какъвто го познаваме, а защитници на свободното слово за опасността от цензура.

Водещи новини

Още новини