Сайтовете за колективно пазаруване у нас масово банкрутираха през последните две години. Въпреки че все още са популярни сред потребителите и предлагат изгодни оферти, броят им от 2011 г. досега е намалял тройно.
„Балонът на сайтовете за групово пазаруване се спука. Бройката им със сигурност е много по-малка спрямо преди две години. Сега те са най-много колкото пръстите на ръцете”, коментира стратегът и анализатор от специализирана компания Димитър Цонев, пише "Новинар".
Той обясни, че все още има недоверие към тези платформи. Според него причина за фалита на повечето сайтове е пренасищането на пазара. „Едва 50 на сто от хората у нас ползват интернет и заради това няма всички тези сайтове да оцелеят”, уточни Цонев. По думите му оцеляването им е по силата на естествения подбор.
Различна е ситуацията с онлайн магазините, допълниха анализатори. Те са популярни сред потребителите, тъй като предлагат маркови стоки на двойно по-ниски цени, отколкото в столичните бутици например. Хитови в последните години са поръчките на спортни облекла през интернет.