-
19 юни 2012 09:01
- 1465
- 0
Хората имат нужда от приятели, компаниите имат нужда от клиенти, а творците - от почитатели. Така е в истинския живот, както и във Фейсбук, отбелязва германският в. "Велт".
В социалната мрежа вече има нов феномен - "пазаруване" на приятели на едро, чрез който специализирани търговци и потребители на мрежата си докарват доходи.
Рекламите във Фейсбук струват между 40 и 60 цента за всяко натискане на връзката от потребител. Кликването означава просто, че някой е видял рекламата, но не и че ще натисне бутона "харесва ми" или ще стане "приятел" на съответната страница. Има обаче по-евтини и ефективни начини за набиране на последователи - специализирани сайтове, които "продават приятели" за по 20 цента на кликване.
Бизнес схемата е сравнително проста - компаниите си купуват определен брой натискания на бутона "харесва ми" и по този начин страницата им във Фейсбук бързо се сдобива с множество приятели. Всяко кликване създава верижна реакция - на дъската за съобщения на потребителя се появява съобщение какво му е харесало, неговите приятели виждат информация за съответната компания и по този начин един "купен" приятел може да доведе след себе си много други. Търговията с онлайн приятели е стигнала дори до интернет аукциона иБей (eBay), където 2000 приятелства се търгуват за около 66 евро.
Как обаче се продават хиляди кликвания?
Сайтовете, специализирани в този вид търговия, плащат на потребителите за натискането на бутона "харесва ми". Всеки, който е регистриран във Фейсбук, може да се включи в подобен портал и редовно да попълва въпросници, печелейки по този начин пари - около 5 цента на кликване. Звучи малко, но месечно бързо се натрупва двуцифрена сума в евро.
Има Фейсбук потребители, които вече са станали "харесва ми"-маниаци, а понякога се стига и до абсурдни ситуации. Уличен метач от германския град Бергкамен, например, за един месец е "харесал" 500 различни сайта, включително на марка за луксозна козметика и консултантска компания в областта на информационните технологии. Организират се дори "харесва ми"-състезания, победителят в които получава бонус – спечелилият трофея за май е навъртял 1300 кликвания.
Повечето купувачи на Фейсбук-приятели са слабо известни творци и малки компании, но големи концерни също инвестират в тази търговия. Компаниите са убедени в успеха на търговската стратегия, въпреки че някои експерти са скептични. Като краен резултат компаниите получават множество "мъртви души", които не им носят никаква полза, посочва експертът Бастиан Шербек.
За самата компания Фейсбук тази практика е проблем - в крайна сметка социалната мрежа печели парите си от реклама на страниците на компаниите.
Последвайте канала на
Свързани новини
България излъга Люксембург с красив гол на Краев и железен Митов, в играта сме за Лига "Б"
Илиан Илиев: Много хора чакаха да загубим и този мач
Любопитни развръзки в Лигата на нациите
Испания показа класата си и в Дания и финишира на върха
Поредният рецитал на Кристиано Роналдо класира Португалия в голямата осмица
Младежите удариха Турция с фамозен гол почти от центъра
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Какво си казаха Кирил Петков и Делян Пеевски в НС, за да стане скандал?
15 ноември 202418:30
Мирчев: В момента, в който Пеевски бъде изолиран, ще се решат автоматично всички останали проблеми
15 ноември 202420:32
Петя Цанкова (БСП): Ще подкрепим единствено експертен кабинет
15 ноември 202420:55
Съдът отново не даде ход на делото за изключването на Пеевски и още 7 души от ДПС
15 ноември 202419:49
Криминален психолог посочи кои са най-удобните жертви на ало измамниците
15 ноември 202420:22
От утре "Газпром" спира доставките на газ за Австрия
15 ноември 202421:50
Канцлерът Нехамер: Взети са всички необходими мерки, за да се подсигурят газовите доставки за Австрия
15 ноември 202421:55
Доц. Спас Ташев: Имаме механизми да въздействаме на РСМ, но не го правим
15 ноември 202421:05
Тръмп назначи Стивън Чун за директор "Връзки с обществеността" на Белия дом
15 ноември 202421:10