ЕК разследва дейността на водещи американски технологични компании

Getty Images/Guliver
share

Европейската комисия обяви днес, че ще разследва американските корпорации "Мета" (Meta), "Епъл" (Apple) и "Алфабет" (Alphabet) за предполагаеми нарушения на новите правила, с които се регулира дейността в ЕС на големите технологични компании, предаде ДПА. 

"Мета" притежава социалните мрежи "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram).  "Алфабет" е компанията майка на "Гугъл" (Google), а "Епъл" произвежда смартфоните "айФон" (iPhone) и собственик на онлайн магазина за приложения "Ап стор" (App Store). Това е първата проверка за предполагаеми нарушения от страна на американските технологични гиганти на разпоредбите на "Акта за цифровите пазари" (DMA). Той влезе в сила на 7 март и регулира дейността на "онлайн посредниците и платформите, като например пазари, социални мрежи, платформи за споделяне на съдържание, магазини за приложения и онлайн платформи за пътуване и настаняване", посочва официалният сайт на ЕС. 

Основната цел на "Акта за цифровите пазари" е "предотвратяване на незаконни и вредни дейности онлайн и разпространението на дезинформация. Той гарантира безопасността на потребителите, защитава основните права и създава справедлива и отворена среда за онлайн платформи".

"Актът за цифровите пазари" изисква технологичните корпорации да "насочват" безплатно потребителите към оферти за услуги, които не са част от техните онлайн платформи или електронни магазини. Дейността на "Алфабет" и "Епъл" в Евросъюза "предизвиква загриженост", че може би не спазват това изискване, се посочва в съобщението. 

Турция санкционира "Мета"

Собственикът на "Фейсбук" и "Инстаграм" - "Мета", се проверява във връзка с политиката на компанията да изисква от потребителите да избират между платена версия на социалната мрежа, при която личните им данни няма да бъдат споделяни, и безплатна версия, при която те може да бъдат "използвани" от компанията доставчик на услугата. 

"Мета" въведе абонаменти за ползването на "Фейсбук" и "Инстаграм" в Европа през ноември миналата година. Технологичната компания обяви, че предприема тази мярка заради разпоредбите на Европейския съюз, които ограничават правото й да предлага на потребителите си персонализирани реклами без тяхно съгласие. Тази практика е основен източник на приходи за американската корпорация, посочва Ройтерс. 

"Мета" обяви, че въвеждането на платените версии на социалните мрежи цели да бъде постигнат баланс между нормите на ЕС за защита на личните данни на потребителите и ограничаването на персонализираните реклами, отбелязва БТА. 

Водещи новини

Още новини