"Гугъл" пуска чатбота си "Бард", за да се конкурира с "Майкрософт"

Getty Images/Guliver
share

"Гугъл" (Google) на "Алфабет" (Alphabet) започна от днес официалното пускане на чатбота си "Бард" (Bard), търсейки потребители и отзиви, за да отвоюва позиции от "Майкрософт" (Microsoft) в бързо развиващата се конкуренция в технологията на изкуствения интелект, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Започвайки от САЩ и Великобритания, потребителите могат да се присъединят към списъка с чакащите за англоезичния достъп до "Бард", програма, която преди бе отворена единствено за одобрени за тестването на продукта хора. "Гугъл" описва "Бард" като експеримент, позволяващ сътрудничество с генеративен изкуствен интелект, технология, която се опира на минали данни, за да създава, а не само да идентифицира съдържание.

Пускането на пазара миналата година на "ЧатДжиПиТи" (ChatGPT), чатбот от "Оупън Ей Ай" (OpenAI), стартъп, подкрепян от "Майкрософт", доведе до надпревара в технологичния сектор, за да може изкуственият интелект да стане все по-достъпен. Надеждата е той да промени начина, по който хората работят и бизнесът да е печеливш в този процес.

На въпрос дали конкурентната динамика стои зад разработването на "Брад" Джак Кравчик, старши продуктов директор, заяви, че "Гугъл" се е фокусирал върху потребителите. Хора от компанията, както и външни потребители са се обърнали към "Бард", за да "увеличат производителността си, да ускорят идеите и наистина да подхранят любопитството си", каза той.

Печалбата на компанията майка на "Гугъл" пада, но приходите растат

В демонстрация пред Ройтерс на сайта bard.google.com Кравчик е показал как програмата произвежда текстове на момента, за разлика от "ЧатДжиПиТи", която изписва отговорите дума по дума.

"Гугъл" подчерта някои грешки по време на тазгодишното демо за Ройтерс. 

"Знаем какви са ограниченията на технологията и ето защо искаме много внимателно да определяме темпа на пускане", обобщи той.

Водещи новини

Още новини