Софтуерният гигант "Майкрософт" (Microsoft) обяви днес, че е сключил споразумение, за да направи хитовата поредица видеоигри "Кол ъв дюти" (Call of Duty) достъпна на "Нинтендо" (Nintendo) за 10 години напред, след като придобиването на производителя на видеоигри "Активижън близърд" (Activiison Blizzard) бъде одобрено, предаде Асошиейтед прес. Това е явен опит да бъдат отблъснати възраженията на конкурента "Сони" (Sony), допълва АП.
Успешното сливане e обект на постоянни проверки от регулаторните органи в САЩ, Европа и на други места. "Майкрософт", производителят на игровата конзола "Ексбокс" (Xbox), се сблъсква със съпротивата на "Сони", който произвежда конкурентната конзола "ПлейСтейшън" (PlayStation) и изрази опасенията си пред антимонополните органи, че ще загуби достъп до така нареченото "задължително" заглавие на играта.
Президентът на "Майкрософт" Брад Смит изрази в "Туитър" благодарностите си към "Нинтендо", който произвежда игровата конзола "Суич" (Switch), отбелязвайки, че същата оферта е била достъпна и за "Сони".
Смит каза, че благодарение на споразумението "Кол ъв дюти" ще достигне до повече геймъри и повече платформи, а това е "добре за конкуренцията и за потребителите".
Европейската пресслужба на "Сони" не коментира новинатa, пише БТА.
В основата на спора е контролът върху бъдещи издания на най-популярните игри на "Активижън близърд", най-вече "Кол ъв Дюти", първият франчайз за видеоигри със стрелба от първо лице. "Активижън" съобщи миналия месец, че последната част "Кол ъв Дюти: Модърн Уорфеър 2" (Call of Duty: Modern Warfare 2)е донесла над 1 милиард долара от продажби след пускането й на 28 октомври.