Китай забрани на децата да играят видеоигри през нощта

  • 08 юли 2021 13:30

  • 741
  • 0
Китай забрани на децата да играят видеоигри през нощта
© pixabay

Край на видеоигрите под юргана - китайският технологичен гигант "Тенсент", забранил вече на децата да играят през нощта, въведе и лицево разпознаване, за да попречи на малолетните да заобикалят забраната, предадоха БТА и Франс прес.

Китай е наложил официална забрана ненавършилите 18 години да играят видеоигри онлайн между 22.00 и 08.00 ч. Мярката цели да ограничи пристрастяването и проблемите с очите у най-малките.

За целта водещата компания за видеоигри в страната - "Тенсент", вече бе въвела авторизация с проверка на възрастта, но деца и юноши използвали акаунти на пълнолетни, за да заобиколят забраната.

Съответно фирмата реши да засили предпазните мери - всеки, който играе след 22.00, използвайки акаунт на възрастен, ще трябва занапред да мине тест за лицево разпознаване.

"Деца, приберете телефоните и лягайте да спите", препоръча дружеството със седалище в Шънчжън, Южен Китай, в обяснително послание, разпространено във вторник в социалната мрежа УиЧат.

Лицевото разпознаване ще е задължително и за промяна в параметрите на "родителския филтър", чрез който бащите и майките могат да ограничават времето за игри на децата.

Новите ограничения засягат засега близо 60 заглавия, включително твърде популярната фантастична ролева игра "Честта на кралете" тип "бойна арена", в която всекидневно се включват над 100 милиона активни потребители в Китай.

През юни китайски защитници на правата на децата внесоха съдебен иск срещу "Тенсент" с обвинението, че "зарибява" най-малките и не проверява достатъчно сериозно възрастта им и времето, през което играят.

През последните години властите засилиха законодателния си арсенал за борба срещу игрите, изпълнени според тях с прекалено много насилие, способни да доведат до зависимост или зрителни нарушения у малките играчи.

"Тенсент" е собственик и на приложението УиЧат (месинджър, новинарски канал, социална мрежа, платформа за покупки) с над един милиард потребители в Китай.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
741 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини