В неделя „Уолт Дисни“ начерта план за това как конгломератът за развлечения, тематични паркове и потребителски продукти ще използва модерните технологии, за да подобри разказването на вълшебните истории през следващите 100 години.
В разговор с „Ройтерс“ зад кулисите на провеждащата се изложба за фенове D23 Expo главният изпълнителен директор Боб Чапек упорито избягваше "думата с М" - Метавселената, въпреки че миналата година подтикна компанията именно в тази посока.
Чапек описа визията на „Дисни“ за Метавселената като "разказване на истории от следващо поколение". Той иска да използва данни, събрани от посещенията в тематичните паркове и навиците на потребителите от стрийминги, за да предостави персонализирани развлекателни преживявания, включително от студията на „Марвел“ и „Лукасфилм“ на компанията.
"Дисни е начин на живот", каза той в интервю на конгреса в Анахайм, Калифорния. "Въпросът е как нашето разказване на истории от следващо поколение използва информацията за съответния гост по уникален начин в този „начин на живот“ на „Дисни“ и в последствие да поднесем уникални преживявания."
Развлекателните и технологичните компании побързаха да си осигурят позиции в Метавселената, след като Марк Зукърбърг обяви, че бъдещето на неговата компания ще бъде посветено на създаването на стабилна, триизмерна, персистираща среда, в която цифровите аватари на потребителите ще работят, ще се срещат помежду си и ще се занимават с хобитата си.
През изминалата година „Дисни“ започна сериозно да полага основите за проучване на нови форми на разказване на истории, като назначи ветерана в областта на медиите и технологиите Майк Уайт за ръководител на новосъздаденото звено "Разказване на истории от следващо поколение и потребителски преживявания".
Уайт е натоварен със задачата да събере технологичен инструментариум, който да бъде използван от творческите ръководители на „Дисни“.
Той също така разработва идеи за използване на добавена реалност и други технологии, които да придадат ново измерение на разказването на истории. Чапек цитира един от първите примери - 8-минутен филм с добавена реалност, чиято премиера се състоя тази седмица в „Дисни+“.
"Това може да бъде наистина голям катализатор за това, което ще се появи там и, знаете, след пет до десет години", каза Чапек.