IBM разработва приложение за мобилни телефони, което ще ни играе ролята на личен продавач-консултант, съобщава БТВ.
Апликацията може да бъде брандирана за отделните магазини и предлагана от търговците. Потребителите ще могат да си я използват, след което да въведат продуктите, от които имат нужда, и техните специфики и личният асистент ще предлага онези, които отговарят на всички критерии на купувача. Ако човек търси зърнена закуска, може да въведе, че изискването му е продуктът да е с ниско съдържание на захар, да има висока положителна оценка от потребителите и да е на разпродажба. След въведените настройки, мобилният телефон трябва да бъде насочен към рафта със зърнените закуски и приложението ще разпознае онези, които отговарят на критериите.
Потребителите ще могат получават и отзиви на приятелите си в социалните мрежи. Изборът на продукти ще бъде запаметен, така че следващият път да не ви се налага да търсите отново същия продукт.