Новите автомобили могат да шпионират личните навици на шофьорите. За това предупреждават експерти, цитирани от в. "Вашингтон пост".
Производителите на коли може да проследят местоположението на вашия модерен автомобил, колко бързо карате и каква музика слушате чрез свързаните с интернет системи. Най-новите модели могат да улавят движението на очите на шофьора, да изчисляват теглото на хората на предните седалки, да записват какви са метеорологичните условия и къде предпочитате да похапвате.
Компаниите събират персонална информация от десетки милиони автомобили по цял свят и много от тях не казват за какво използват тези данни.
Експерти твърдят, че съвременните коли събират достатъчно данни за шофьорите, за да могат да им изготвят профили, които са толкова уникални, колкото и пръстовите отпечатъци и след това да ги продават на маркетингови компании. Най-голям риск за клиентите и тяхното лично пространство представлява местоположението на автомобила.
В момента над 78 милиона коли в движение са свързани под някаква форма с интернет.