Американската социална мрежа Фейсбук (Facebook) планира да наеме 1000 души, които да правят проверка на рекламите, за да се гарантира, че те отговарят на изискванията на компанията, предаде Ройтерс.
Фейсбук съобщи миналия месец, че хора от Русия са купили 3000 спорни от политическа гледна точка реклами в мрежата й в САЩ през месеците преди и след президентските избори през ноември 2016 година.
Оттогава към концерна бяха отправени множество въпроси, както и призиви за засилване на регулацията от американските власти. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг очерта мерки, които компанията планира да предприеме, за да попречи на правителства да се възползват от най-голямата социална мрежа в света.
Фейсбук ще наеме над 1000 души и ще инвестира засилено в софтуер, за да отбелязва и сваля автоматично реклами, съобщи днес компанията.
"Проверката на реклами означава не само преглед на съдържанието им, но и на контекста, при който те са били купени и целената аудитория", уточни тя.
Социалната мрежа съобщи, че към края на 2016 г. е имала 17 048 служители, без подизпълнителите. През май тя обяви, че ще наеме още 3000 души през следващата година, за да ускори свалянето на видеа, показващи убийство, самоубийство и други актове на насилие.
Подобно на други компании, които продават рекламно пространство, Фейсбук публикува условията си за допускане на реклами. Забранено е те да съдържат насилие, расова дискриминация или да насърчават продажбата на незаконни лекарства. При над 5 милиона рекламодатели обаче за компанията е трудно винаги да осигурява прилагане на условията си, отбелязва Ройтерс, цитирана от БТА.