Повечето работодатели са единодушни, че когато става дума за наемане, техническите умения далеч не са достатъчни, пише Business Insider, цитиран от Мениджър Нюз.
Един мениджър иска да се увери, че човекът, който ще се присъедини към компанията, умее също така да общува нормално с другите.
Във Facebook това умение е от ключово значение. В статия за „Харвадр Бизнес Ревю“ Джей Парик – главен ръководител на инженерния и инфраструктурния отдел в социалната мрежа – заяви, че компанията му наема предимно хора „с умението да се напасват към екипна среда“.
Facebook обаче предпочита да не задава въпроси от типа „Разкажете ми за времето, в което сте работили по някой групов проект.“ Социалната мрежа предпочита да подходи към въпроса малко по-деликатно. „Можете ли да ни разкажете за 4 души, чийто кариери сте подобрили фундаментално?“ Това е един от въпросите, които според Парик Facebook използва редовно, за да прецени колко добри са екипните умения на даден кандидат. Чрез него компанията отсява „егоистичните служители, тези с мания за величие и не на последно място – хленчещите“.
Когато отговарят на този въпрос, един кандидат трябва ясно да демонстрира, че неговите приоритети са компанията, екипът и той самият. В този конкретен ред, допълва Парик.
С други думи, Facebook се опитва да изгради компания, в която работят предимно всеотдайни служители. Професор Адам Грант твърди, че хората, които „дават“ са далеч по-успешни от „взимащите“ (тези, които работят в своя полза), както и от онези, които се опитват едновременно да работят в полза и на себе си, и на останалите. Той допълва, че междуличностните отношения са също толкова важни за успеха, колкото и усърдната работа, талантът и късметът.
Наемането на „даващи“ служители е ситуация, която е от полза за всички. Служителите се радват на своя личен успех, а компанията избягва офисни политики, които могат да навредят на продуктивността.
С този въпрос Facebook отсява егоистичните кандидати за работа
- 20.07.2016 | 17:54
- 2762