Първият в света робот адвокат помага на хора да спестят състояние от плащането съдебни такси. Той е дело на британския програмист Джошуа Браудър, пише "Новинар".
Деветнадесетгодишният младеж е разработил безплатната услуга, която позволява на потребителите да задават всякакъв тип правни въпроси и да получават адекватни отговори, автоматично генерирани от ботове.
Първоначално идеята започнала като безплатен уебсайт, който да консултира клиенти, опарили се от несправедливи глоби за паркиране. На Браудър му хрумнало да започне платформата, след като самият той получил цял куп подобни фишове по „тривиални причини”. Младежът установил, че е безсмислено да губи часове за писане на жалби, без да има правни познания или енергия и желание за обжалване, и се сетил, че още много хора са в сходна на неговата ситуация. Така се родил автоматичният генератор за обжалване, в който Браудър използвал готови успешни писма за обжалване като шаблон.
Програмистът кръстил подходящо творението си DoNotPay (не плащай – бел.ред.), предвид факта, че за таксите по обжалването обикновено отиват сериозни суми от порядъка на 350-790 евро.
Огромният успех на DoNotPay дава смелост на Браудър да превърне сайта в истински робот адвокат, способен да помогне при редица казуси. В момента виртуалният консултант може да обработва жалби за глоби за паркиране, плащания на застраховки и оплаквания за забавени полети или друг вид пътувания. Роботът също така може да даде отговор на някои общи правни въпроси, като например какво да направим, ако не можем да си платим дължимата глоба.
„Опитвам се да го направя максимално функционален, за да може да замени огромната група от адвокати експлоататори”, пояснява Браудър.
За да използват услугата, клиентите трябва да посетят сайта donotpay.co.uk, където е необходимо да се регистрират безплатно. На базата на информацията от профила роботът ще генерира писмо, стига да има правни основания за обжалване. Киберюристът е програмиран да използва сравнения на текстове, които включват ключови думи, определен словоред и местоимения. Колкото повече клиентите използват робота, толкова повече алгоритъмът му се подобрява.