На първо място е гугъл, на второ - фейсбук, на трето - музикалната услуга Pandora, на четвърто - туитър. Тази класация показва кой в света печели най-много от реклама. Засега интернет търсачката остава неизменният победител със своите 60 милиарда долара приходи за 2014 г. 96% от тях са от реклама. Само преди две години тази печалба е била 37 милиарда долара, съобщава 24 часа.
Конкуренцията обаче расте със същите темпове. Рекламата във фейсбук носи на социалната мрежа 3,594 млрд. долара за четвъртото тримесечие на 2014 г. Парите за второто тримесечие от реклама са 2,68 милиарда долара, като 62% от тях са от мобилна реклама чрез приложения на таблети и смартфони, пише сп. “Адвъртайзинг Ейдж”.
Именно този ръст в мобилната реклама накара гугъл да поднови преди месец преговорите си с индийската мобилна мрежа за реклама “ИнМоби”, която е един от най-ранните индийски стартъп проекти. Придобиването ще е първата подобна сделка на интернет търсачката в Индия. “ИнМоби” се надяват да бъдат оценени на над 2 млрд. долара. В този бранш обаче конкуренцията е твърде голяма, има и други силни играчи като Millennial Media и Rocket Fuel. Затова някои инвеститори не оценяват “ИнМоби” за повече от 1,5-1,8 млрд. долара.
Разговори за покупката е имало още през септември, но не са стигнали доникъде. Напредването им сега е заради нарастването на конкуренцията особено от страна на фейсбук.
Ако сделката се осъществи, тя ще бъде най-голямата в Индия, правена досега от страна на Силиконовата долина. През януари туитър придоби индийския проект за мобилен маркетинг Zip-Dial за около 30 млн. долара. Чрез него иска да подсили възможностите си за мобилните реклами, като ще го ползва най-вече в развиващи се пазари.
Година преди това фейсбук придобива Little Eye Labs, базиран в гр. Бенгалуру - стартъп, който се занимава с анализиране на мобилни данни.
“ИнМоби” е създаден през 2007 г. като мобилна търсачка, наречена mKhoj. Офисът на четиримата индийци, които я измислят, е бил в едностаен апартамент в Мумбай. По-късно предприятието сменя името и бизнес модела и започва постепенно да расте, като междувременно набира сериозни инвеститори.
Услугите на “ИнМоби” са основно предназначени за най-големите търговски марки в света. Приложението им помага да предоставят подходяща реклама на точния човек в точното време - мобилен рекламен бизнес, в който се работи с данни и се конкурира със световните големи като гугъл и фейсбук.
Сред клиентите на “ИнМоби” са такива световни марки като “Ямаха”, “Майкрософт”, “Адидас”, “Ланком” и американската търговска верига “Мейсис”. Чрез “ИнМоби” техните реклами стигат до почти милиард мобилни телефони.
Кой печели най-много от реклама в интернет?
- 16.03.2015 | 15:18
- 2158