Експериментират нови функционалности на системата 112 (снимки)

МВР
share

В процес на експериментиране са нови функционалности в националната система 112. Те се изразяват в автоматично генериране на сигнали до телефон 112 при пътнотранспортни произшествия, което е проверено в тестова среда. Очаква се проектът eСall да бъде реализиран през 2017 година.

Това съобщи зам.-министър Цвятко Георгиев при откриването на Европейския ден на телефон 112, цитиран от пресцентъра на МВР. Той посочи, че МВР ще продължи да участва в популяризирането на тази система и ще подкрепя иновациите в нея.

През 2014 г. в Националната система 112 са приети 5 325 237 повиквания, от които 2 084 743 реални сигнали с конкретни искания на граждани за оказване на помощ. 1 396 570 от тях са насочени към службите за спешно реагиране, съобщи директорът на НС 112 Стоян Граматиков. Най-много съобщения за инциденти са предадени към спешна помощ (45,9%) и Полиция (45,0%), 4,3% - към ПБЗН и 4,8% - към останалите служби. Средно на денонощие в системата са регистрирани 14 590 повиквания.

Случаите, предадени на полицията, са се увеличили с 4%, тези към ПБЗН - с 6%, а тези към другите служби (Планинска спасителна служба, ДА „Морска администрация”, Агенция „Пътна инфраструктура”) с 41%. Предадени към Центровете за Спешна медицинска помощ инциденти са намалели с 2%.

През 2014 г. се отчита значително повишаване на ефективността на тел. 112, като при средно намаление на броя на приетите обаждания с около 6%, е налице 3% увеличение на случаите, предадени на полицията, Спешна помощ и останалите служби за спешно реагиране - Планинска спасителна служба, ДА „Морска администрация”, Агенция „Пътна инфраструктура”.

Основни фактори за това са намаление на нерегламентираните повиквания, както и проведените информационни инициативи за запознаване с предназначението на услугата 112.

Броят на нерегламентираните повиквания през 2014 г. е 3 077 232, съответно по 8 644 броя на ден, което представлява 58% от общия брой повиквания или всяко второ обаждане. Според европейските стандарти нерегламентирани повиквания са случайни набирания – (Pocket call); грешна преценка (подаващият сигнал погрешно преценява, че случаят е спешен); сгрешен номер (неволно избиране на спешния телефон при опит за набиране на друг номер); искане за информация (гражданин се свързва с телефон 112, за да получи административна информация, да разговаря по повод пътната обстановка, времето, часа и т.н.); лъжливо обаждане (злоумишлено обаждане, когато гражданин умишлено се свързва със спешния телефон и съобщава за инцидент, който реално не съществува); детска игра; обаждания от лица с психически отклонения; агресивни обаждания и прекъсване на връзката (умишлено и многократно обаждане на 112, последвано от бързо затваряне на телефона).

Тези повиквания значително затрудняват работата, както на служителите от 112, така и на службите за спешно реагиране, не само у нас, но и в цяла Европа.

Началник отдел „Национален оперативен център” в ГД „ПБЗН” Тошко Бързилов сподели как нерегламентираните обаждания затрудняват работата на ПБЗН и призова отново спешният телефон да се използва само по предназначение.

Събитието уважиха зам.-директорът на ГД "ПБЗН" Асен Игнатов, началникът на Столичното управление "ПБЗН" Огнян Методиев, представители на ГД "ПБЗН", служби за спешно реагиране от София град и областите Софийска, Перник, Кюстендил, Благоевград и неправителствени организации.

Водещи новини

Още новини