Обявените наскоро резултати от проведено тайно проучване на Facebook сред потребители на социалната мрежа относно техните емоционални нагласи разбуни духовете и предизвика дебати за това дали компанията не е отишла прекалено далеч с промените в така наречения нюсфийд (Новини) в техните профили, пише WSJ.
Всъщност Facebook използва алгоритми, за да събира и показва на хората постове още от първите дни на нюсфийда, който бе въведен през 2006 г. От Facebook твърдят, че се опитват да ни показват нещата, които са най-уместни и че без намеса от тяхна страна, постоянното обновяване на нюсфийда би ни дошло в повече. Всеки път, когато някой влезе в профила си във Facebook, от компанията твърдят, че би видял средно по 1 500 поста. Нюсфийдът показва около 300.
Почти от самото начало на Facebook им се налага да разясняват объркването за това на какъв принцип действа нюсфийдът. Години по-късно хората все още са озадачени.
Какво контролира нюсфийда
Според Facebook публикуваните в социалната мрежа неща се класират въз основа на около 100 000 фактора. От компанията не разкриват цялата тайна формула, но започнаха да хвърлят известна светлина върху някои от най-важните фактори. Кой, Кога и Къде: От Facebook вземат предвид това кой пуска дадения пост, дали това е снимка, видео или текст. В нюсфийда си виждате повече постове от хора, с които общувате по-често. Ако кликате често на постовете на някого, вероятно виждате повече от съдържанието, което той/тя публикува. Ако играете игри във Facebook, вероятността да виждате постове от хора, които също играят игри, е по-голяма.
Обща популярност: Това колко популярен е един пост, изчислено според броя на коментарите, споделянията и “харесванията”, е от значение. Постове, които други хора определят като обидни или крият нарочно, за да не им се показват, също е малко вероятно да се покажат във вашия фийд. (В горния десен край на всеки пост има бутон, който ви позволява да го скриете.)
Прочети повече ТУК.