Започва кампания за телефонна линия за деца 116 111

share

Информационни срещи за представяне на националната телефонна линия за деца 116 111 и на интернет сайта за сигнали за сексуална експлоатация - www.stopech.sacp.government.bg, организира Държавната агенция за закрила на детето в столични училища, съобщиха от пресцентъра на ДАЗД.

През 2013 г. 104 535 обаждания са получени на националната телефонна линия за деца 116 111, като те са с 5 процента /с 5 000 обаждания/ повече от предходната 2012 г. Най-много са позвъняванията между 11.00 и 13.00 ч., и между 16.00 и 18.00 ч., като най-натоварен е бил телефонът през януари, април, май, юни и октомври.

От ДАЗД съобщават, че 20 358 са осъществените консултации през миналата година, 72 процента от тях са с деца, предимно тийнейджъри, които търсят своето място в света на връзките, изживяват първите си влюбвания и раздели и се изправят пред много въпроси и предизвикателства.

Притеснението да разкриеш себе си и чувствата си, страхът от отхвърляне, болката и разочарованието при раздяла са трудни емоции за всяка възраст, затова анонимността и съветите от специалисти правят телефон 116 111 желан от тийнейджърите събеседник.

800 от консултациите са били свързани с насилие над деца. Въпреки че са едва 4 процента от всички осъществени разговори, те се отличават със своята сериозност и комплексност.

Нараства и броят на сигналите за деца в риск, които националната линия за деца е предала на органите по закрила /МВР и отделите за закрила на детето/ - през 2013 г. са приети 408 сигнала при 279 за 2012 г. - увеличението е с 47 процента, допълва БТА.

Водещи новини

Още новини